Fazele Dietei Dukan

Share Button

Dieta se bazeaza pe consumul de proteine pure, care se gasesc in alimentatia curenta .

Nu este vorba sa consumati doar batoane proteice la fiecare masa.

Dieta Dukan este formata din patru faze, ultima fiind o stabilizare totala a greutatii dorite.

Dieta Dukan

Sursa foto www.demoiselle.ro

Dr. Dukan recomanda, de asemenea, consumul de tarate de ovaz in fiecare zi. Acest aliment va ajuta sa pierdeti in greutate, si va face sa ajungeti repede la starea de satietate.

Dieta Dukan: Faza de atac

In functie de greutate pe care doriti sa o pierdeti, aceasta va dura 3, 5, 7 sau 10 zile, timp in care veti manca numai proteine.

Ce alimente sunt permise in faza de atac ?

Carne de vita (cu exceptia fripturii, si a produselor din carne tocana), vitel la gratar, pasari de curte (cu exceptia ratei si a gastei), toti pestii, toate crustaceele, oua ( mai ales albusul), produse lactate slabe (branza de vaci, iaurt natural sau cu arome), tofu.

Adaugati la acestea 1,5 linguri de tarate de ovaz .

Ce se bea in timpul fazei de atac ?

De preferat sunt apele putin minerale, usor diuretice si laxative care va pot ajuta pe cele care luptati mai mult cu constipatia. Evitati apele sarate.

Puteti consuma, de asemenea, o apa vanduta in farmacii speciala pentru tratamentele de detoxifiere impotriva celulitei.

Nu va faceti griji nici cele care preferati apa de la robinet 🙂

Puteti consuma de asemenea, ca infuzii, ceai de plante, verbena , tei , menta , etc . Sunt prmise toate sucurile light (fara zahar) care au mai putin de o calorie pentru un pahar.

Produse adjuvante in faza de atac

Pentru a va asezona masa, puteti folosi, de asemenea, otet , condimente, mirodenii, ierburi , muraturi, mustar si zeama de lamaie .

Toate aceste alimente autorizate si enumerate in aceasta lista sunt la discretie dar numai aceste produse.

Dieta Dukan: Faza de atacDieta Dukan: Faza de croaziera

Alternam proteinele si legumele ( PL ) si proteine pure ( PP )

Vom continua cu toate alimentele permise in faza de atac la care vom adauga legume crude sau fierte, fara restrictii cantitative, de amestec sau de ora.

In timpul acestei faze, puteti alterna perioadele de proteine pure PP cu perioade de proteine + legume PL . Aceasta faza se prelungeste pana veti ajunge la greutatea adecvata.

Ce fel de legume sunt permise in perioada de croaziera ?

Rosii, castraveti, ridichii, spanac, sparanghel, praz, varza, ciuperci, telina, fenicul, salata verde, cicoare, vinete, dovlecei, ardei, morcovi si sfecla, pentru ultimele doua existand restrictii cu privire la cantitate.

Dieta Dukan: faza de consolidareDieta Dukan: faza de consolidare

Cand ati atins greutatea dorita se intra in cea de a treia faza. Durata acesteia este de 10 de zile pentru fiecare kg pierdut. Ex : 20 kg pierdute = 200 de zile de consolidare.

Atentie sa nu uitati de aceasta fata dupa euforia pierderii in greutate! Penalizare ar fi cresterea rapida a acului pe cantar … 50 % dintre persoanele care urmeaza aceasta dieta se vor opri dupa primele doua etape… si isi vor recapata greutatea pierduta, chiar cu cateva kilograme in plus.

Pe toata perioada de consolidare, respectati cat mai fidel posibil regimul urmat. Veti avea voie sa consumati:

  • alimente cu continut de proteine din faza 1
  • legumele din faza 2
  • 1 portie de fructe pe zi, cu exceptia bananelor, cireselor si strugurilor
  • 2 felii de paine pe zi (aproximativ 40g )
  • 40 g de branza uscata
  • 2 portii pe saptamana de alimente bogate in amidon ( 220g pentru fiecare portie fiarta)
  • pulpa de miel si friptura de porc

Puteti, de asemenea, sa va oferiti doua cine de gala pe saptamana, cu ceea ce va face fericita! Nu renuntati la niciun aliment care va place in cadrul acestor 2 mese. Frustrarea este inutila.

O cina de gala contine un aperitiv, un fel principal, desert si un pahar de vin, daca doriti. Cantitatile trebuie sa fie cele de la o masa normala si nu trebuie sa aveti rezerve.

Este esential si imperativ sa aveti o zi de proteine pure pe saptamana.

Dieta Dukan: faza de stabilizareDieta Dukan: faza de stabilizare

Aceasta consta intr-o zi de proteine pure pe saptamana. Se vor evita alimentele tolerate in timpul zilei. In mod clar, alimentatia de joi este aceeasi ca cea pentru o zi din faza de atac. Pentru mese normale, veti alege ceea ce va place. Trebuie doar sa inlocuiti lingura de tarate de grau cu o lingura de tarate de ovaz.

Medicul a ales joia pentru a evita uitare si in restul timpului, se reia un regim alimentar normal si sanatos. Pastrati joia pentru a fi ziua cu cea mai usoara alimentatie .

Medicul va propune ca in fiecare zi sa aveti grija ce consumati pentru a va regla in mod natural greutatea.

Aceasta faza nu este pe durata determinata. Trebuie sa o aplicati pe tot parcursul vietii, pentru a va bucura de beneficiile eforturilor voastre.

Daca aveti de gand sa urmati doar o parte a regimului, si anume fazele 1 si 2, nu are rost sa mai incepeti sa tineti regimul, fiindca nu veti face decat sa va recuperati kilogramele pierdute si chiar cu cateva kilograme in plus. Exista multe persoane care dupa ce au urmat primele doua faze si care dupa cateva luni si-au recapatat greutatra au reluat regimul de la inceput pentru ca nu au urmat fazele 3 si 4 si aceasta „a doua” Dieta Dukan s-a dovedit a fi mult mai dificila decat prima.

Related News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Copyrıght 2013 FUEL THEMES. All RIGHTS RESERVED.