Cum trebuie sa fie dieta pe perioada cat sunteti insarcinata

Share Button

Pe perioada sarcinii, este necesar ca dieta sa acopere atat nevoile dumneavoastra cat si pe cele ale bebelusului. Ideea este sa aveti o stare de sanatate cat mai buna, pentru ca si bebelusul sa se dezvolte cat mai sanatos.

O dieta variata si echilibrata trebuie sa va asigure toti nutrientii  decare aveti nevoie, avand in vedere faptul ca necesarul de nutrienti se inmulteste cu doi.

dieta in timpul sarciniiIn timpul unei sarcini, usor usor,corpul dumnevoastra va lua proportii. Este foarte important sa nu exagerati in niciun fel. Nu trebuie sa va ingrasati, nici prea mult nici prea putin. Chiar daca mancati pentru doua persoane, nu mancati si doua ori mai mult ! In timpul unei sarcini este recomandat sa luati in greutate cam 10 kg, in medie.

Bineinteles, ca greutatea va fi diferita de la o femeie la alta. Daca sunteti mai slaba este recomandat sa luati cateva kilograme in plus, iar daca sunteti ceva mai plinuta, este recomandat sa nu va ingrasati prea mult, pentru a evita anumite complicatii.

Ingrasatul mai rapid, la sfarsitul sarcinii este un lucru normal si care nu trebuie sa va ingrijoreze. In aceasta perioada bebelusul se dezvolta foarte mult din punct de vedere fizic. De aceea este bine sa-i oferiti toate substantele nutritive de care are nevoie !

Zilnic, dieta dumneavoastra trebuie sa contina carne, peste gras, oua, produse lactate,paste, orez, paine, cereale, leguminoase, unt. Nu abuzati de dulciuri, deoarece acest lucru determina cresterea in greutate.

dieta si sarcinaUn lucru foarte important este faptul ca nu trebuie sa uitati sub nicio forma din dieta voastra alimentele cum ar fi carnea rosie, laptele, sarea iodata si peste de apa sarata, deoarece aceste alimente contin fier, calciu si ion, minerale foarte importante atat pentru dumneavoastra cat si pentru bebelus.

In timpul unei sarcini cresc si nevoile de vitamine, si este indicat sa luati un supliment de vitamina B9 si, eventual, vitamina D, amandoua fiind esentiale pentru dezvoltarea fatului.

Este  recomandat sa aveti o dieta formata din trei mese pe zi si o gustare , care sa contina cel putin patru fructe si legume, un produs cu amidon, doua produse lactate si peste, carne sau oua, o data sau de doua ori pe zi. Atentie, insa, sa nu uitati de grasimi, mai ales cele vegetale, care este de preferat  sa le  adaugati in mancare.

Evitati bauturile carbogazoase, cafeaua si bauturile energizante sau cu continut de cofeina, dulciurile si alcoolul.

Alcoolul, zaharul si sarea in exces, pun in general sanatatea in pericol, deci cu atat mai mult trebuie evitate in timpul sarcinii.

 

Related News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Copyrıght 2013 FUEL THEMES. All RIGHTS RESERVED.