9 principii de succes pentru o cura de slabire eficienta si sanatoasa

Share Button

Revenirea la o greutate corporala normala nu este deloc usoara. Dietele de slabire rapide nu sunt sanatoase, putand avea, dupa o prima faza, un efect contrar. Cresterea greutatii corporale nu s-a produs brusc, ci in timp, deci este nevoie de cel putin tot atat timp pentru revenirea la greutatea normala.

Toata lumea stie ca a tine o cura de slabire nu este foarte usor si de aceea admiram persoanele care au fost perseverente, au avut rabdare si multa vointa si, in final, si-au urmarit obiectivul de a arata bine. Tocmai din acest motiv, s-au inventat tot felul de reguli, legi, regulamente … toate cu acelasi scop: sa te ajute sa slabesti.

Folosind si informatii ce se gasesc pe naturapentrusanatate.com am facut o lista cu noua principii dupa care sa te ghidezi atunci cand urmaresti sa tii o cura de slabire eficienta si sanatoasa, cu ajutorul careia sa dai jos cateva kilograme. Citeste-le cu atentie si aplica ceea ce simti ca ti se potriveste.

1. Stabileste-ti mai intai obiectivul  si motivatia personala

Cu siguranta ai auzit despre obiective SMART. Am sa mai adaug o componenta, care se numeste HEART (inima), sau asa cum spune Andy Szekely: “Degeaba esti “S.M.A.R.T” daca n-ai “H.E.A.R.T.” Pe scurt, SMART iti spune multe despre CUM sa stabilesti un obiectiv dar nu iti spune aproape nimic despre DE CE sa o faci. Si aici intervine HEART, cealalta jumatate din setul de criterii pentru stabilirea unui obiectiv. Jumatatea motivationala! Iti recomand sa citesti articolul scris de Andy pe blogul sau: http://www.andyszekely.ro/degeaba-esti-smart-daca-n-ai-heart/

 2. Mananca mai putin cu 10% -20% decat de obicei

Da, asta e cel mai bun sfat pe care poti sa-l primesti. Toti stim acest lucru, dar totusi nu este asa simplu cum pare deoarece ne-am creeat anumite obiceiuri legate de cum, cat si unde mancam. Integreaza acest obicei in rutina ta zilnica si vei observa diferenta.

 3. Dieta pe care o urmezi trebuie sa fie bogata in nutrienti

Reducerea cantitatii de mancare si implicit a caloriilor nu este suficienta: conteaza si calitatea hranei, adica ceea ce mananci. De aceea, chiar daca te aflii in cura de slabire, atentia ta trebuie sa fie indreptata catre legume, fructe  in cantitati moderate, carne slaba, pestele, oua.

Legumele gatite, dar mai ales crude, sunt bogate in minerale, vitamine si fibre alimentare, asa ca profita de sezon si delecteaza-te cu tot felul de salate si combinatii.

Un truc: daca pana acum iti placeau la nebunie sosurile, fa o schimbare si inlocuieste acestea cu un dressing facut din ulei de masline extravirgin de calitatate si lamaie.

 4. Consuma mai putini carbohidrati

Carbohidratii sunt principalii furnizori de energie ai organismului. In timpul digestiei, amidonul si zaharurile, principalele tipuri de carbohidrati, sunt descompusi in glucoza, cunoscuta sub numele de zahar in sange. – acesta ofera energia necesara pentru creier si sistemul nervos central.

Avem nevoie sa consumam zilnic carbohidrati, dar dulciurile, fainoasele si alimentele bogate in glucide sunt mult mai daunatoare decat credem, de ex. cresterea colesterolului. Cu toate acestea, exista o categorie aparte de carbohidrati – fibrele alimentare care sunt prezente in legume si fructe. Fibrele nu pot fi folosite ca surse de energie, deci nu ingrata, dar ofera senzatie de satietate.

Un fruct cu totul remarcabil si care se afla pe in top pe lista cu alimente recomandate in cura de slabire este acai. Acai berry sunt fructele unui palmier din padurea amazoniana, extreme de bogat in substante nutritive, vitamine, minerale si fibre; de asemenea, desi este un fruct, care la forma seamana foarte mult cu afinele, are foarte putin zahar, ceea ce face sa fie ideal pentru diabetic si pentru persoanele care vor sa slabeasca.

 5. Consuma grasimi bune, sanatoase

Multe persoane fac adesea greseala sa asocieze grasimea corporala cu cea alimentara, mai ales cand devin preocupati de silueta. De fapt, 75% din grasimea corporala este provocata de consumul excesiv de carbohidrati si doar 20% de grasimile saturate.

Grasimile „sanatoase” sunt grasimile nesaturate si polinesaturate cum sunt  uleiul de peste si de masline. Organismul le utilizeaza mai usor drept combustibil, iar sansele ca aceste grasimi sa ajunga setut adipos sunt mult mai mici.

Desi pare tentant sa eliminam total grasimile pentru a accelera pierderea kilogramelor, acest lucru este nesanatos si contraproductiv. Grasimile sunt mai mult decat simple surse de energie. Ele contin, printre altele si vitaminele A, D, E, K, pe care organismul le poate absorbi numai in prezenta grasimilor.

De aceea, un regim alimentar pentru slabire trebuie sa contina si grasimi bune, cum sunt uleiul de masline si grasimea de peste, sau in cazul unei diete sarace in grasimi, aceasta poate fi suplimentat cu 1-3 capsule de Omega 3 concentrate din ulei de peste.

6. Hidrateaza-te. Bea apa.

Corpul nostru contine 70% asa ca hidratarea este o component esentiala a alimentatiei noastre, fie ca suntem la dieta sau nu. Consuma 3 – 4 l de apa pe zi si daca a posibilitatea, apa ionizata alcalina, deoarece aceasta sprijina procesele de detoxifiere din organism.

Iti reamintesc,  pe scurt, beneficiile consumului zilnic de apa:

  • Ajuta digestia prin faptul ca mancarea parcurge mai usor tractul intestinal, iar substantele nutritive ajung mai usor in sange.
  • Elimina reziduurile din organism si sprijina curatarea colonului.
  • Asigura un mediu propice pentru desfasurarea in bune conditii a proceselor metabolice, cum ar fi digestia, producerea de energie, construirea tesuturilor.
  • Regleaza temperatura corpului: prin transpiratie ne racorim atunci cand ne este prea cald.
  • Transmite semnale electrice intre celule astfel incat organele sa isi indeplineasca functiile specifice.
  • Lubrifiaza elementele mobile cum ar fi articulatiile.
  • Apa actioneaza ca un diuretic. Daca organismul este hidratat constant pe parcursul zilei, acesta va inceta sa mai retina si sa acumuleze apa.

 7. Consuma suplimente naturiste care contin un complex de aminoacizi

Aminoacizii stau la baza diferitelor functii din organism, printre care se numara si rolul pe care il au in reducerea greutatii corporale. Un complex  de aminoacizi ce pot interveni favorabil in reducerea greutatii nu doar prin pierderea apei din organism, ci si datorita legaturii care exista intre unii aminoacizi si pierderea greutatii.

De ex. Carnitina are un rol important pentru toate persoanele implicate intr-o cura de slabire, deoarece ajuta la transportul grasimilor de la adipocite la mitocondriile din muschi, unde pot fi arse pentru producerea de energie. Metabolismul crescut al acizilor grasi atrage dupa sine reactii care furnizeaza energie atat creierului, cat si muschilor si ajuta la atenuarea slabiciunii musculare asociata deseori cu pierderea greutatii corporale. Este greu de imaginat o cura de slabire in cazul existentei unei deficiente de carnitina. 

 8. Fa exercitii fizice

Aici ai la indemana foarte multe resurse: fie ca faci exercitii acasa, mergi la o sala de fitness sau la o sala de dans, toate ajuta sa-ti indeplinesti visul de a fi in cea mai buna forma la inceputul verii. O alimentatie sanatoasa, sustinuta si de suplimentele alimentare de calitate si exercitii fizice sistematice, ofera un ajutor pretios pentru pierderea greutatii corporale si mentinerea unui corp sanatos.

 9. Tine un jurnal si marcheaza succesele pe un calendar

Tine un jurnal in care sa notezi care sunt provocarile si obiectivele tale. Creierul tau va stii ca acest lucru este important pentru tine si iti va aduce in atentie acele lucruri de care ai nevoie sa-ti indeplinesti obiectivul. Ai putea sa scrii intrebari de genul: “Ce tip de salata sa mananc in fiecare zi astfel incat sa ma simt satula.”“Unde as putea face plimbari cu bicicleta.” 

Pe un calendar marcheaza timp alocat pentru exercitii fizice si bifeaza fiecare zi in care te-ai tinut de plan. Fii atenta si nu intrerupe lantul, altfel trebuie sa o iei de la capat. Dupa cum stii, pentru instalarea unui nou obicei este nevoie de circa 21-30 de zile de practica continua, dupa care acesta intra in rutina ta zilnica si trebuie doar sa-ti amintesti sa il faci. De ex., eu mi-am creeat un ritual excelent pentru a bea apa in fiecare dimineata, cand ma trezesc, iar acum, acesta este aproape automat integrat in rutina zilnica, la fel ca atunci cand intri in baie dimineata si te speli pe dinti.

cura de slabire cu produse Calivita

Felicitari daca ai citit pana aici.

Asta inseamna ca iti doresti sa incepi o cura de slabire si, bineinteles, sa ai succes. De aceea am pregatit pentru tine doua ajutoare premium care fie aliatele tale pe parcursul dietei si acestea sunt: Organic Acai si XShape.

Daca iti doresti oricare din aceste doua produse este foarte simplu, completezi formularul  http://calivita.ro/registration/0407719585/ dupa care poti prinde oferta. Cod de referinta: 0407719585.

Dietele de slabire rapide nu sunt sanatoase, putand avea, dupa o prima faza, un efect contrar. Cresterea greutatii corporale nu s-a produs brusc, ci in timp, deci este nevoie de cel putin tot atat timp pentru revenirea la greutatea normala. Greutatea ta corporala poate scadea doar ca urmare a propriilor tale actiuni: mananca mai sanatos, fa mai mult sport, fumeaza mai putin sau chiar deloc, evita consumul de alcool si mentine o atitudine proactiva si pozitiva.

Adopta si integreaza principiile unui stil de viata de calitate si te vei bucura de o viata mai sanatoasa, mai plina de energie si vitalitate.

Related News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Copyrıght 2013 FUEL THEMES. All RIGHTS RESERVED.