Vitamina D în timpul sarcinii – Află care este importanța vitaminei D în organism

Share Button

Ți s-a întâmplat să ai dureri de cap și după ce ai stat puțin la soare acestea să dispară? Una din cauzele acestor simptome este lipsa de vitamina D care, după cum se știe, este sintetizată în organism dacă te expui o perioadă de cel puțin 10 minute la soare.

Dacă ești însărcinată, cu atât mai mult trebuie să ai grijă să te alimentezi corect, să oferi organismului necesarul de vitamine pentru funcționarea optimă a acestuia. Prea puțină vitamina D în organism poate avea un efect negativ asupra fătului, această vitamină fiind importantă pentru dezvoltarea scheletului la acesta. Principala funcție a vitaminei D în organismul uman este de a asigura un nivel optim de calciu și fosfor în organism, de a crește absorbția acestor minerale în intestine, toate contribuind la formarea oaselor, la mineralizarea sistemului osos și la menținerea sănătății organismului.

vitamina D

Orice femeie gravidă trebuie să știe că vitamina D are un rol esențial în corpul ei și un deficit de calciferol poate fi un pericol foarte grav deoarece se pot produce tulburări în dezvoltarea fătului. La bebeluși vitamina D este foarte importantă deoarece cu ajutorul ei se previne rahitismul. Este recomandată expunerea zilnică a copiilor mici la soare, dar nu în perioadele când soarele este foarte puternic.

Insuficienta expunere la soare poate duce la o carență de vitamina D în organism și poate crește riscul de osteomalacie. Pentru copiii care au o alimentație săracă în lactate sunt recomandate suplimentele de calciu și vitamina D3. Femeile care au un anumit grad de obezitate sunt predispuse la o carență de vitamina D în organism. Acest lucru se explică prin faptul că depozitele de grăsime sunt o piedică în calea absorbției de vitamina D prin piele prin intermediul luminii soarelui. De asemenea, persoanele care urmează tratamente cu anumite medicamente (diuretice, pentru reducerea nivelului de colesterol din sânge) sunt în situația de a avea probleme cu absorbția acestei vitamine în intestin.

Care sunt beneficiile vitaminei D pentru organism? Această vitamină nu trebuie să depășească 2000 de UI zilnic. Se recomandă tuturor persoanelor deoarece are rolul de a menține sănătatea sistemului osos, a danturii, ajută în buna funcționare a sistemului muscular și în susținerea imunității organismului uman. Vitamina D reduce riscul de cancer la mamă și la făt, scade riscul de a suferi de diabet, previne posibilitatea de a naște un copil ce să dezvolte rahitism.

Care este doza zilnică recomandată de vitamina D:

Întotdeauna doza de vitamine la femeile însărcinate este stabilită de medicul care se ocupă de monitorizarea sarcinii. Pentru femeile însărcinate doza este de 400 UI pe zi sau de 10 micrograme. La mamele care alăptează doza poate fi puțin mai mare, aproape dublă ca la femeile însărcinate. Desigur doza poate varia și poate fi recomandată de un medic specialist, ea va fi stabilită pentru fiecare persoană în parte în funcție de alimentația sa, de cât timp se expune la soare, de problemele de sănătate pe care le are și de culoarea pielii. Pe site-ul Familist.ro sunt numeroase articole recomandate femeilor însărcinate, ce prezintă numeroase aspecte cu privire la sarcină și creșterea bebelușului.

Această vitamină se poate lua din alimentele care o conțin cum sunt de exemplu: laptele, cerealele, peștele somon, macroul, sardinele și tonul, fructele de mare, cartofii, nucile, pătrunjelul, semințele oleaginoase, fulgii de ovăz, uleiul de pește, gălbenușul de ou, sucul de portocale.

Principalele simptome care indică că ai o lipsă de vitamina D în organism sunt: durerile de cap, oasele fragile, insomnia, diareea, convulsiile, curburile anormale ale coloanei vertebrale, dezvoltarea osteoporozei, modificarea densității osoase, slăbiciunea musculară, lipsa de concentrare, stările de nervi și iritabilitate.

Related News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyrıght 2013 FUEL THEMES. All RIGHTS RESERVED.