Moda între concept şi realitate

Share Button

 

Cui nu-i place moda?! O întrebare retorică la care există totuşi un răspuns: fiecare are moda lui. Moda, în esenţă, înseamnă personalitate, etichetă, speranţă, motiv de dispută ideologică, atitudine şi nu în ultimul rând stimă de sine şi destin. Începând din Antichitate, trecând prin Evul Mediu şi până în vremurile moderne, moda a urmărit atât destinul bărbaţilor cât şi pe cel al femeilor. A trecut de la o societate la alta, din vechea Europă peste ocean în America şi invers.

A evoluat şi înflorit alături de ştiinţă, religie, istorie, mai pe scurt evoluţia în sine a omului şi-a pus amprenta şi a dezvoltat conceptul de modă până la rafinamentul şi originalitatea de azi. Faimoasele podiumuri de prezentare a modei cu manechine superbe şi haine sofisticate stau mărturie.

Haina, pantoful, rochia, cămaşa, coafura, pantalonul, veşmântul în general reprezintă simple instrumente sau doar pretexte pentru ca fiinţa umană să găsească o cale de a-şi etala personalitatea şi a transmite un anume mesaj celor din jur. Progresul societăţii a atras după sine şi apariţia ideilor progresiste în moda timpului. Fără îndoială, gura de oxigen pentru diversele curente a reprezentat-o folosirea accesoriilor precum bijuteriile, geanta, evantaiul, pălăria, sau eşarfa.

Ceasul de mână este un accesoriu care iniţial a fost văzut ca un simplu “capriciu femeiesc”. Păi da, la vremea respectivă domnii serioşi purtau ceasuri de buzunar. Dar prejudecata asta a fost relativ rapid dată uitării, iar atrăgătoarele ceasuri de mana bărbăteşti au devenit un simbol pentru statutul social al proprietarului. Ele s-au integrat perfect în viziunea modei, aducând un element esenţial: noul. Noul defineşte moda, o împrospătează, o menţine în viaţă şi o perpetuează. Fără nou nu putem vorbi de modă. Noul şi moda sunt un tot unitar, nu pot exista unul fără celălalt.

ceasuri barbatesti de firma

De la croitorul care, la lumina lumânării, cosea de mână un costum sau o rochie de bal şi până la automatizarea şi chiar robotizarea fabricării ţesăturilor, saltul este uriaş. Fiind o industrie în plină expansiune, se poate spune că moda şi-a mai pierdut din candoarea şi sensibilitatea de altădată, dar partea bună este că scăderea preţurilor la haine şi accesorii a făcut-o mai accesibilă omului obişnuit. De exemplu, în ultimii ani tot mai multe modele de ceas automatic au devenit un accesoriu foarte căutat atât de bărbaţi cât şi de femei.

Putem vorbi de snobism în modă? Desigur, dar trebuie să-i vedem latura pozitivă, el este necesar pentru că susţine vânzările. În rest, acceptarea unei mode este în strânsă legătură cu personalitatea, gradul de educaţie şi bineînţeles, posibilităţile financiare ale fiecăruia dintre noi. La urma urmelor, să fim snobi din când în când nu este chiar atât de rău. Încercăm ce este nou, ne adaptăm din mers şi în final păstrăm ce este cu adevărat valoros pentru noi.

Ce ne-am face noi oamenii fără modă? Cu siguranţă, am fi mult mai săraci sufleteşte. Moda a fost şi va rămâne un subiect de polemică, dar dincolo de idei, tendinţe, culori şi forme ea vine să ne facă viaţa mai frumoasă şi de ce nu, mai suportabilă.

Related News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyrıght 2013 FUEL THEMES. All RIGHTS RESERVED.