Esti pregatita pentru depresia postnatala

Share Button

Este posibil ca dupa perioada de sarcina sa ai o usoara stare de depresie, datorata schimbarilor hormonale din corpul tau, dar si a schimbarilor care au avut loc in viata ta odata cu nasterea copilului tau. Aceasta stare poate fi depasita, dar pe langa vointa ta este nevoie si de ajutorul celor din familie. Pe parcursul primelor luni de dupa sarcina poti avea stari de iritabilitate, insomnie, sentimente de coplesire, plans, modificari de dispozitie, oboseala extrema, pierderea energiei, sentimente de vinovatie si dificultati in concentrare.

Exista posibilitatea ca sa se dezvolte psihoza postnatala, care afecteaza in general femeile cu tulburare bipolara sau istoric de psihoza. Pe langa starile depresiei, psihoza mai poate include sentimentul de indepartare de copil si de cei din jur, somn neintrerupt, gandire confuza, halucinatii, comportamnet bizar si gandire deliranta. In majoritatea cazurilor, depresia postanatala este de scurta durata, dar la 1 din 8 femei se poate intinde pana la cateva luni. Daca nu este administrat tratament, depresia poate dura intre 7 luni şi 1 an.

ingrijirea danturii in timpul sarcinii

Daca intampini una sau mai multe simptome specifice depresiei postnatale adreseaza-te unui medic pentru a te ajuta sa treci mai uşor peste aceasta perioada. Oricand poţi apela la sfaturile medicului de familie, psihologului, asistentului social, consilierului licenţiat sau psihiatrului (in caz ca ai nevoie de prescrierea anumitor medicamente). Tratamentul administrat la timp este important atat pentru tine, cat şi pentru copilul şi familia ta. Printre terapiile specifice se numara consiliere pentru tine şi partenerul tau sau/şi medicaţie antidepresiva. Medicamentele se administreza pentru o perioada de cel puţin 6 luni pentru tratarea depresiei şi apoi pentru prevenirea recaderilor.

Depsresia postnatala poate fi prevenita daca urmezi cateva sfaturi şi reguli ale specialiştilor. Solicita ajutor din partea familiei şi a cunoştinţelor pe toata perioada sarcinii. Ai grija de alimentaţia ta şi fa cat mai mult sport, evitand consumul de alcool, cafea şi a altor droguri sau medicamente. Nu uita, perioada sarcinii este o perioada in care ar trebui sa te bucuri de venirea pe lume a bebelusului tau si sa primesti tot sprijinul necesar. Pregateste-te din timp si pentru perioada post natala, astfel incat sa treci cat mai usor peste toate problemele care pot sa apara.

Related News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyrıght 2013 FUEL THEMES. All RIGHTS RESERVED.